(a) Előfizető neve;
(b) Előfizető lakóhelye, tartózkodási helye;
(c) Előfizető személyi igazolvány száma;
(d) Előfizető adóazonosító jele;
(e) Előfizető bankjának neve;
(f) Előfizető bankszámlaszáma.
(a) Előfizető elnevezése, cégszerű megnevezése;
(b) Előfizető székhelye;
(c) Előfizető cégjegyzékszáma, más nyilvántartási száma;
(d) Előfizető adószáma;
(e) Előfizető bankjának neve;
(f) Előfizető bankszámlaszáma;
(g) Előfizető képviselője
(a) kapcsolattartó neve;
(b) kapcsolattartó postai értesítési címe;
(c) kapcsolattartó telefonszáma;
(d) kapcsolattartó e-mail azonosítója.
(a) megváltoznak a társszolgáltatók díjai- vagy szerződési feltételei (pl.: áramszolgáltató);
(b) megváltoznak a szolgáltatás nyújtásának műszaki feltételei;
(c) a Szolgáltató meg kívánja változtatni a szolgáltatási portfolióját vagy a szolgáltatásaival megcélzott előfizetői kört, így különösen, ha egyes szolgáltatásait ki kívánja vonni a piacról;
(d) a szolgáltatás nyújtására vonatkozó jogszabályok megváltoznak;
(e) bármely hatáskörrel rendelkező hatóságnak az adott szolgáltatást érintő döntése miatt, így különösen, ha az adott hatóság a Szolgáltatóra új kötelezettséget szab ki, vagy a társszolgáltatókra kiszabott kötelezettségeket módosítja (eltérő költségű díjakat vagy referencia ajánlatot hagy jóvá, eltérő díjakat állapít meg, megváltoznak a közös eszközhasználat és helymegosztás feltételei stb.);
(f) a körülményekben bekövetkezett egyéb lényeges változások indokolják.
(a) Előfizető – a szünetelést legalább 3 (három) naptári nappal megelőző – előzetes értesítése mellett, a rendszer átalakítása, felújítása, frissítése, cseréje, karbantartása miatt, amely naptári hónaponként az 1 (egy) napot nem haladhatja meg;
(b) a rendszer integritásának megőrzése érdekében végrehajtott rendkívüli karbantartás miatt, amelyet Szolgáltató jogosult előzetes értesítés nélkül végrehajtani 00:00 és 06:00 óra közötti karbantartási időablakban;
(c) Szolgáltató által előre nem látható egyéb ok esetén.
(a) Előfizető legalább 20 (húsz) napos fizetési késedelembe esik;
(b) Előfizető akadályozza vagy veszélyezteti Szolgáltató rendszerének rendeltetésszerű működését, így különösen, ha Előfizető eszközéről vagy eszköze irányában támadás valósul meg;
(c) az Előfizető eszközén jogsértő tartalom található;
(d) az Előfizető bármely jogsértő tartalmat juttat a Szolgáltató rendszerébe és/vagy illegális szoftvert használ;
(e) az Előfizető a szolgáltatás használata során túllépte az ÁSZF-ben, illetve az Egyedi Előfizetői Szerződésben az igénybevétel felső korlátjaként meghatározott összeget vagy adatmennyiséget;
(a) NEXUS Rendszer reaktiválása: 125.000 HUF+ Áfa (százhuszonötezer forint + általános forgalmi adó)
(b) felügyelet és üzemeltetés szolgáltatások reaktiválása: 125.000 HUF + Áfa (százhuszonötezer forint + általános forgalmi adó)
(c) hosting szolgáltatások reaktiválása: 1 havi díj
(d) egyedi- és NEXUS fejlesztések újra ütemezése: 150.000 HUF + Áfa (százötvenezer forint + általános forgalmi adó)
(a) Szolgáltató jogutód nélküli megszűnése; ez esetben Szolgáltató Előfizetőt a megszűnés tervezett dátumát megelőző legalább 30 (harminc) nappal értesíti;
(b) Szolgáltató szolgáltatási jogosultságának megszűnése;
(c) Előfizető jogutód nélküli megszűnése;
(d) Előfizető halála;
(e) a határozott időtartam lejárta.
(a) Szolgáltató a Szolgáltatás telepítésével, indításával több, mint 30 (harminc) napos késedelembe esik és az Előfizető nem tűz póthatáridőt.
(b) Szolgáltató ismételt súlyos szerződésszegését az Előfizető írásbeli felszólítása ellenére 15 (tizenöt) napon belül sem orvosolja;
(c) Szolgáltató ellen bírósági végzés alapján csőd- vagy felszámolási eljárás indul.
(a) Előfizető az Előfizetői Szerződés rendelkezéseit súlyosan megszegi (súlyos szerződésszegésnek minősül az olyan szerződésszegés, melyre tekintettel Szolgáltatótól nem várható el az Előfizetői Szerződés fenntartása);
(b) Előfizető az Előfizetői Szerződés rendelkezéseit megszegi, mely szerződésszegés nem minősül az a) pont szerinti súlyos szerződésszegésnek, s a szerződésszegést Szolgáltató erre vonatkozó felhívásától számított 15 (tizenöt) napon belül sem orvosolja;
(c) Előfizető akadályozza vagy veszélyezteti Szolgáltató rendszerének rendeltetésszerű működését, és e szerződésszegést a jogkövetkezményekre figyelmeztető értesítéstől számított 3 (három) napon belül sem szünteti meg;
(d) Előfizető a jogkövetkezményekre figyelmeztető értesítést követően sem teszi lehetővé Szolgáltató számára, hogy a bejelentett vagy Szolgáltató által felderített hiba kivizsgálásához és elhárításához szükséges helyszíni ellenőrzéseket elvégezze;
(e) Előfizető a szolgáltatást törvénybe ütköző módon vagy célokra használja, illetve az Internet Szolgáltatók Tanácsa által meghatározott hálózathasználati irányelvek valamelyikét megsérti vagy bármilyen jogellenes magatartást tanúsít;
(f) Előfizető az esedékes díjat a jogkövetkezményekre figyelmeztető első értesítés elküldését követő 15 (tizenöt) napon belül sem egyenlítette ki.
(a) felmondás indokát;
(b) felmondási időt, a felmondási idő lejáratának napját.
(a) az Előfizető értesítési címét vagy más azonosítóját;
(b) a hibajelenség leírását;
(c) a hibabejelentés időpontját (év, hónap, nap, óra);
(d) a hiba okának behatárolására tett intézkedéseket és azok eredményét (eredménytelenségét és annak okát);
(e) az Előfizető értesítésének módját és időpontját.
(a) a hiba a vizsgálat alatt nem volt észlelhető vagy a hiba Előfizető érdekkörébe tartozó okból merült fel;
(b) a hiba elhárítását befejezte;
(c) a hiba kijavítását átmeneti (meghatározott) ideig vagy tartósan nem tudja vállalni.
(a) Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot érintő beadványokkal kapcsolatban a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területileg illetékes felügyelősége rendelkezik hatáskörrel (honlapja: www.nfh.hu; központi cím: 1088 Budapest, József krt. 6.; levélcím: 1364. Budapest, Pf. 234.; telefon: 06-1-459-4800). A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság csak az egyéni előfizetők panaszai alapján jár el.
(b) A gazdasági kamarák mellett működő független békéltető testületeknél az áruk és szolgáltatások minőségével, biztonságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szerződések megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére van mód, illetőleg
(c) A jogvita a békéltető eljárás meghiúsulása vagy annak igénybe nem vétele esetén polgári eljárás keretében rendezhető, amelyre Felek a Fővárosi Törvényszék, illetve – hatáskörtől függően – a Pesti központi kerületi bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
Szolgáltató nem felel és nem vállal felelősséget a szolgáltatás alábbi okokból bekövetkező hibájáért:
(a) Előfizető műszaki berendezésének hibája vagy alkalmatlansága;
(b) a műszaki berendezés vagy a szolgáltatás helytelen vagy rendeltetésellenes használatai;
(c) az Előfizetői Szerződésben foglalt kötelezettségek vagy jogszabályi előírások Előfizető általi megszegése (ideértve a szoftver jogtulajdonosa törvény által védett érdekeinek megsértését, pl. tartalom, fájlcsere, rosszindulatú támadások);
(d) a szolgáltatás megszakítása vagy korlátozása más szolgáltató által nyújtott helyi hozzáférés vagy kapcsolódás megszakadása miatt;
(e) szoftver vagy eszköz helytelen, nem Szolgáltató által végzett konfigurációja.
Szolgáltató adatvédelmi tisztviselője és elérhetőségei:
Név: Urbán József
Postai cím: Budapest, 1163, Aranycsillag utca 29
mail: jozsef.urban@info-portal.hu
Az adatkezelés jogalapja:
a) Előfizető hozzájárulása: Előfizető az Előfizető Szerződés aláírásával hozzájárulását adja, hogy Szolgáltató a személyes adatait, kezelheti, és tárolhatja.
b) Szerződés teljesítése: Előfizető adatainak kezelése a Szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben Előfizető az egyik fél.
a) Előfizetővel való kapcsolattartás;
b) Előfizető által igénybe vett Szolgáltatás nyújtása, az Előfizetői Szerződés teljesítése;
c) Előfizető részére történő számlázás, a Szolgáltatás díjának (ellenértékének) beszedése;
d) Szolgáltató üzletszerzési (marketing) tevékenysége céljából Előfizetőt megkeresése, ill. a Szolgáltatások bemutatása során Előfizető referenciaként való szerepeltetése.
Szolgáltató az Előfizetővel való kapcsolattartás céljából a következő adatokat kezeli:
a) Előfizető kapcsolat tartójának neve, beosztása, postai címe, e-mail címe és telefonszáma, online azonosítója.
Szolgáltató Előfizető részére történő Szolgáltatás nyújtása céljából a következő adatokat kezelheti, amennyiben Előfizető jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság vagy egyéb szervezet:
a) Felhasználók neve, email címe, online azonosítója, akik felhasználóként rögzítésre kerültek a Szoftverben;
b) A Szoftver bevezetéséhez szükséges szoftveroktatások jelenléti íve és jegyzőkönyve.
c) A szoftver használata közbeni adatok és dokumentumok.
Szolgáltató Előfizető részére történő Szolgáltatás nyújtása céljából a következő adatokat kezelheti, amennyiben Előfizető magánszemély:
a) Neve;
b) Lakcíme;
c) E-mail címe;
d) Telefonszáma;
e) Postai és számlázási címe;
f) Bankjának neve és bankszámlaszáma;
g) Személyi igazolvány száma;
h) Lakcímkártya száma
i) Adóazonosító jele;
j) Online azonosítója;
k) Szolgáltatás kezdetének dátuma, időtartama;
l) A díjfizetéssel és a díjtartozással összefüggő adatok;
m) Tartozás hátra hagyása esetén Előfizetői Szerződés felmondásának esetei.
Szolgáltató az Előfizető részére történő számlázás és a kapcsolódó díjak beszedése céljából a következő adatokat kezelheti:
a) Előfizető kapcsolattartójának neve, beosztása, postai címe, e-mail címe és telefonszáma, online azonosítója.
Szolgáltató – Előfizető hozzájárulása esetén – saját üzletszerzési (marketing) céljából a következő adatokat kezelheti:
a) Előfizető kapcsolattartójának neve, beosztása, postai címe, e-mail címe, telefonszáma, online azonosítója.
a) Szolgáltató a Szolgáltatás körébe tartozó adatokról rendszeresen biztonsági mentéseket készít (back-up). A biztonsági mentéseket Szolgáltató bizalmasan kezeli, és kizárólag meghibásodásból származó adat visszaállítására használja fel.
b) Szolgáltató Szoftverén keresztül továbbított elektronikus leveleken, automatikus, emberi beavatkozás nélküli szűrést hajthat végre saját és Előfizető adatainak és rendszer erőforrásainak védelmében. A szűrést a továbbított elektronikus leveleken kizárólag abban az esetben alkalmazza Szolgáltató, ha ügyfelei általánosan érintettek, vagy Szolgáltató rendszereinek működését súlyosan veszélyezteti (ilyen különösen, de nem kizárólag a nagy mennyiségű, sok felhasználót érintő kéretlen levél (spam) vagy a vírusok szűrése).
a) a Szolgáltató megbízása alapján a számlázást, a követelések kezelését, a forgalmazás kezelését, illetve az ügyfél tájékoztatást végzik;
b) a számlázási és forgalmazási jogviták rendezésére jogszabály alapján jogosult szervek részére;
c) a Szolgáltató szervereit üzemeltetik, működésüket felügyelik, arról biztonsági mentést készítenek, illetve más rendszergazdai szolgáltatásokat nyújtanak;
d) a nemzetbiztonság, a honvédelem és a közbiztonság védelme, a bűncselekmények üldözése céljából az arra hatáskörrel rendelkező nemzetbiztonsági szerveknek, nyomozó hatóságoknak, valamint bíróságnak.
(a) nem Szolgáltató kezdeményezi az információ továbbítását;
(b) nem Szolgáltató választja meg a továbbítás címzettjét; és
(c) nem Szolgáltató választja ki, illetőleg nem változtatja meg azt az információt, amely továbbításra kerül, kivéve amennyiben a továbbított információ megváltoztatását, Előfizető és Szolgáltató érdekében, Szolgáltató által üzemeltetett, automatikus, emberi beavatkozás nélküli rendszer végzi (vírus- és spamszűrés).
(a) Szolgáltató nem változtatja meg az információt (ez alól kivételt képez: amennyiben a továbbított információ megváltoztatását, Előfizető és Szolgáltató érdekében, Szolgáltató által üzemeltetett, automatikus, emberi beavatkozás nélküli rendszer végzi – vírus- és spamszűrés);
(b) a tárolt információhoz való hozzáférés megfelel az információ hozzáférésével kapcsolatban támasztott feltételeknek;
(c) a közbenső tárolóban az információ frissítése megfelel a széleskörűen elismert és alkalmazott információfrissítési gyakorlatnak;
(d) a közbenső tárolás nem zavarja meg az információ felhasználásával kapcsolatos adatok kinyerésére szolgáló, széleskörűen elismert és alkalmazott technológia jogszerű használatát; és
(e) Szolgáltató haladéktalanul eltávolítja az általa tárolt információt vagy nem biztosítja az ahhoz való hozzáférést, amint tudomást szerez arról, hogy az információt az adatátvitel eredeti kiindulási pontján a hálózatról eltávolították vagy az ahhoz való hozzáférés biztosítását megszüntették, illetve, hogy a bíróság vagy más hatóság az eltávolítás vagy a hozzáférés megtiltását elrendelte.
(a) nincs tudomása bármely, az információval kapcsolatos jogellenes magatartásról vagy arról, hogy az információ bárkinek a jogát vagy jogos érdekét sérti;
(b) nincs tudomása olyan tényről vagy körülményről, amely valószínűsítené, hogy az információval kapcsolatos magatartás jogellenes vagy arról, hogy az információ bárkinek a jogát vagy jogos érdekét sérti;
(c) amint az a) és b) pontban foglaltakról tudomást szerzett, haladéktalanul intézkedik az információ eltávolításáról, vagy a hozzáférést nem biztosítja.
(a) nincs tudomása bármely, az információval kapcsolatos jogellenes magatartásról, vagy arról, hogy az információ bárkinek a jogát vagy jogos érdekét sérti;
(b) nincs tudomása olyan tényről vagy körülményről, amely valószínűsítené, hogy az információval kapcsolatos magatartás jogellenes vagy arról, hogy az információ bárkinek a jogát vagy jogos érdekét sérti;
(c) amint az a) és b) pontban foglaltakról tudomást szerzett, haladéktalanul intézkedik az elérési információ eltávolításáról vagy a hozzáférés megtiltásáról.
(a) a szolgáltatásokat, ideértve a Szolgáltató tulajdonában álló szoftvereket és a harmadik felek zárt forráskódú szoftvereit is, amelyeket a Szolgáltató az Előfizető részére a Szolgáltatások felhasználása körében biztosít;
(b) valamennyi, a Szolgáltató által kifejlesztett vagy alkalmazott szoftvert, szoftvermegoldást, technológiát, technikai információt, felfedezést, ötletet, elméletet, fejlesztést, dizájnt, eredeti szerzői művet, folyamatot, algoritmust, találmányt, know-how-t, eljárásmódot és egyéb információt;
(c) az Előfizetői Szerződéssel és a szolgáltatásokkal kapcsolatban a Szolgáltató által átadott valamennyi dokumentációt, programanyagot, marketing anyagot, folyamatábrát, jegyzetet, vázlatot és egyéb információt; és
(d) Szolgáltató üzleti titkait, és minden egyéb, értéket képviselő, bizalmas és/vagy titkos információit.
(a) nem adhatja bérbe vagy kölcsönbe, nem terhelheti meg, zálogosíthatja el, nem másolhatja le, nem teheti hozzáférhetővé és nem forgalmazhatja, kivéve, ha az Egyedi Előfizetői Szerződés azt kifejezetten megengedi;
(b) nem adhatja át harmadik félnek, kivéve, ha az Egyedi Előfizetői Szerződés azt kifejezetten megengedi;
(c) nem változtathatja azt meg, és nem járulhat hozzá annak megváltoztatásához;
(d) nem készíthet róla másolatot, és nem járulhat hozzá arról másolat készítéséhez vagy annak forgalmazásához;
(e) nem tanúsíthat olyan szándékos magatartást, amely veszélyezteti a Szolgáltató Szellemi Tulajdonra vonatkozó tulajdonjogát;
(f) nem szerezhet tulajdonjogot a Szolgáltató Szellemi Tulajdonán, és nem is törekedhet erre;
(g) a Szolgáltató Szellemi Tulajdonát nem fordíthatja vagy fejtheti vissza, szedheti elemeire, és egyébként sem próbálhatja annak forráskódját megszerezni; továbbá
(h) Nem törekedhet a szoftver megoldásait vagy a szoftver szolgáltatásban lévő tudás, alkalmazási eljárások, formulák, formák, dokumentumok alkalmazására, átvételére, vagy saját egyedi alkalmazás, szolgáltatás kifejlesztésére, fejlesztésére, továbbá
(i) nem távolíthatja el, módosíthatja vagy írhatja felül a Szolgáltató Szellemi Tulajdonán feltüntetett vagy annak használata során feltűnő copyrightot, védjegyet vagy egyéb, szellemi tulajdonra utaló megjelölést.
a) a tértivevénnyel feladott levél kézbesítettnek minősül a tértivevényen jelzett napon, illetve a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha az „nem kereste”, „átvételt megtagadta” vagy ha „ismeretlen”,
b) „elköltözött”, „cég megszűnt” (vagy azonos tartalmú más) jelzéssel érkezett vissza;
c) valamely Fél cégnyilvántartás szerinti székhelyére megküldött küldemények minden esetben kézbesítettnek tekintendők a postára adást követő harmadik munkanapon;
d) könyvelt levélpostai küldemény (tértivevény szolgáltatás nélkül feladott ajánlott levél) esetében az átvételt vagy az átvétel megtagadásának napján;
e) valamely Fél által közvetlenül kézbesített küldeményt kézbesítettnek kell tekinteni az átvétel napján. Az átvétel megtagadása esetén a Fél a küldeményt tértivevénnyel kísérli meg a címzetthez eljuttatni;
f) e-mailben való értesítés esetén az e-mail feladásának napján követő munkanapon;
Az Adatmigráció egyszeri díját az Egyedi Előfizetői Szerződés tartalmazza. Az Adatmigráció folyamatát és feltételeit is az Egyedi Előfizetői Szerződésben megállapított folyamat rendezi.
A Bevezetés időtartamának másik 30%-ban Szolgáltató az alábbi szolgáltatásokat végzi, a Felek közötti megbeszélések keretein kívül:
Felek – a megállapodásuktól függően – a megbeszéléseket személyesen vagy telekommunikációs eszközök (Teams, Skype, stb.) segítségével tartják. A Bevezetés egyszeri Díját az Egyedi Előfizetői Szerződés tartalmazza. A Bevezetés egyszeri díját a rendszer telepítését követően Szolgáltató jogosult egy összegben számlázni Megrendelő részére.
Általános szoftverkövetés szolgáltatás:
Egyedi szoftverkövetés szolgáltatás:
A Szoftveroktatás a fentnevezett szolgáltatásokon kívül más járulékos szolgáltatást nem tartalmaz. Szolgáltató a szoftveroktatás esetén csak a Felek közötti megbeszélések keretében végez szolgáltatást. Felek – a megállapodásuktól függően
(a) az Előfizetői Szerződés által rögzített NEXUS modulok elvárt funkcionalitásától eltérő funkcionalitás megvalósítására irányul;
(b) a Dokumentáció leírásaitól eltérő használatból származik;
(c) Előfizető hozzá nem értésére vezethető vissza;
(d) a Kliens Oldali Eszközöktől eltérő eszközökön megvalósuló működtetésből származik;
(e) a NEXUS üzemeltetéséhez használt, harmadik fél által szállított eszközök hibájából keletkezett.
(a) a NEXUS Szerver erőforrásait Előfizető rendelkezésére bocsátja;
(b) a NEXUS Szervert konfigurálja és a NEXUS -t telepíti;
(c) a NEXUS Szervert felügyeli, amelynek keretében elvégzi az alábbi szolgáltatásokat: távfelügyelet, üzemeltetés, adatmentés.
(a) az Eszközök elérhetőségéről;
(b) az Eszközökön Futó Szolgáltatások működéséről;
(c) mind az Eszközök elérhetőségének, mind az Eszközön Futó Szolgáltatások állapotának rendelkezésre állásáról (SLA kimutatásokhoz).
(a) a Szolgáltatás hátterét biztosító futtatókörnyezet (beleértve az operációs rendszer, ill. a Szolgáltatás működéséhez szükséges egyéb szoftver komponenseket) működtetése, ellenőrzése, frissítése, beállítása az adott Eszköz erőforrások optimális kihasználása érdekében;
(b) a távfelügyeleti riasztások elemzése, a megszerzett információk alapján proaktív beavatkozás a szolgáltatás folyamatos és helyes működése érdekében;
(c) a technikai grafikonok elemzése, az ezekből megszerzett információk hasznosítása a teljesítmény optimalizáció, illetve a későbbiekben jelentkező hibák kiküszöbölése érdekében;
(d) a szoftverek, az operációs rendszer és a hálózat védelme, a jogosulatlan használat megakadályozása, valamint a Szolgáltatás folyamatos működése érdekében (ezt a tevékenységet Szolgáltató a lehetséges kockázatok és az ezek kiküszöbölésére szükséges anyagi-, technikai- és humánerőforrás költségének arányos, ésszerű keretein belül végzi);
(e) a hálózat védelme szoftveres, csomagszűrő tűzfal(ak) alkalmazásával a Szolgáltató által üzemeltetett rendszer azon belépési pontjain, ahol az erőforrásokhoz történő hozzáférés harmadik fél által már lehetséges;
(f) a Hálózati Eszközök hozzáférésének korlátozása az Eszközök lehetőségein belül (pl. ACL-ek alkalmazása);
(g) a rendszeren lévő futtatókörnyezet komponenseinek megfelelő biztonsági beállításainak elvégzése (pl. adatbázis jogosultságok, webes felületek hozzáférésének szabályozása, jogosulatlan hozzáférések detektálása és megszüntetése);
(h) a rendszerben IP hálózaton kommunikáló Eszközök és szoftverek ezen tevékenységének lehetővé tétele és a folyamatos kommunikáció biztosítása, az adott kiépítés által lehetővé tett legjobb minőségben és rendelkezésre állással, továbbá a kapcsolódási pontokon lévő Hálózati Eszközök megfelelő működésének ellenőrzése, amennyire az adott Eszköz erre (szoftveres) lehetőséget nyújt;
(i) a feladat ellátása során Előfizető felé javaslatok tétele a Szolgáltatás működtetése közben megszerzett információk alapján.
Ha Előfizető a Szolgáltató javaslatai nem fogadja el, ill. nem tartja be, és ennek következtében Szolgáltatónak bármilyen többletfeladata keletkezik, akkor Szolgáltató annak megtérítését Előfizetőtől követelheti.
(a) a rendszer helyreállításához szükségtelen – általában a rendszer működésekor keletkezett – állományok és virtuális fájlrendszerek (Linux esetében pl. /proc, /sys, /tmp tartalmak) esetén;
(b) a futó adatbázis bináris állományai esetén (ilyenkor Szolgáltató az adott adatbázis szoftver gyártója által javasolt, általában szöveges formátumú ún. dump állományt készít, aminek segítségével az adatbázis más szoftveres környezetben, más platformon, esetenként más szoftver verzióval is helyreállítható).
(a) az adott Eszköz fizikai meghibásodása esetén;
(b) az adott Eszköz kicserélése esetén, amennyiben a csere után a rendszer változatlan formában üzemel tovább, és az Eszköz beszerzését Szolgáltató végezte el;
(c) azon teszt helyreállítások estén, amelyek nem Előfizető kérésére történnek;
(d) ha az adatvesztés vagy adatroncsolódás Szolgáltató hibájából adódik.
(a) Előfizetői ügyfele, munkatársa vagy beosztottja által kezelhető adatok megsérülése, ill. törlése esetén;
(b) minden olyan esetben, ami a külön díjazás nélküli adatvisszaállításnál nem felsorolt eset.
(a) az Eszközök elérhetőségéről;
(b) az Eszközökön Futó Szolgáltatások működéséről;
(c) mind az Eszközök elérhetőségének, mind az Eszközökön Futó Szolgáltatások állapotának rendelkezésre állásról (SLA kimutatásokhoz).
(a) a szolgáltatás hátterét biztosító futtatókörnyezet (beleértve az operációs rendszert, ill. a szolgáltatás működéséhez szükséges egyéb szoftver komponenseket) működtetése, ellenőrzése, frissítése, beállítása az adott Eszköz erőforrások optimális kihasználása érdekében;
(b) a távfelügyeleti riasztások elemzése, a megszerzett információk alapján proaktív beavatkozás a szolgáltatások folyamatos és helyes működése érdekében;
(c) a technikai grafikonok elemzése, az ezekből megszerzett információk hasznosítása a teljesítmény optimalizáció, illetve a későbbiekben jelentkező hibák kiküszöbölése érdekében;a szoftverek, az operációs rendszer és a hálózat védelme, a jogosulatlan használat megakadályozása és a szolgáltatás folyamatos működése érdekében (ezt a tevékenységet Szolgáltató a lehetséges kockázatok és az ezek kiküszöböléséhez szükséges anyagi-, technikai- és humánerőforrás költségének arányos, ésszerű keretein belül végzi);
(d) a hálózat védelme szoftveres, csomagszűrő tűzfal(ak) alkalmazásával az általunk üzemeltetett rendszer azon belépési pontjain, ahol az erőforrásokhoz történő hozzáférés harmadik fél által már lehetséges;
(e) a Hálózati Eszközök hozzáférésének korlátozása az Eszközök lehetőségein belül (pl. ACL-ek alkalmazása);
(f) a rendszeren lévő futtató környezet komponenseinek megfelelő biztonsági beállításainak elvégzése (pl. adatbázis jogosultságok, webes felületek hozzáférésének szabályozása, jogosulatlan hozzáférések detektálása és megszüntetése);
(g) a rendszerben IP hálózaton kommunikáló Eszközök és szoftverek ezen tevékenységének lehetővé tétele és a folyamatos kommunikáció biztosítása, az adott kiépítés által lehetővé tett legjobb minőségben és rendelkezésre állással, továbbá a kapcsolódási pontokon lévő Hálózati Eszközök megfelelő működésének ellenőrzése, amennyire az adott Eszköz erre (szoftveres) lehetőséget nyújt;
(h) a feladat ellátása során Előfizető felé javaslatok tétele;
(i) folyamatos visszajelzés nyújtása Előfizető számára a szerveren végzett beavatkozásokról, a biztonsági mentések állapotáról és a felügyeleti riasztásokról.
(a) a rendszer helyreállításához szükségtelen – általában a rendszer működésekor keletkezett – állományok és virtuális fájlrendszerek (Linux esetében pl. /proc, /sys, /tmp tartalmak) esetén;
(b) a futó adatbázis bináris állományai esetén (ilyenkor Szolgáltató az adott adatbázis szoftver gyártója által javasolt, általában szöveges formátumú ún. dump állomány készít, aminek a segítségével az adatbázis más szoftveres környezetben, más platformon, esetenként más szoftver verzióval is helyreállítható);
(c) az előre egyeztetett állományok esetén (pl. az állományok elvesztése nem okoz problémát, más módon készül biztonsági mentés róluk, vagy mert a mentéshez szükséges tárterületet és/vagy sávszélességet Előfizető valamilyen ismert okból nem tudja biztosítani, valamint a Szolgáltató által ajánlott megoldási lehetőségekkel nem kíván élni).
(a) az adott Eszköz fizikai meghibásodása esetén;
(b) az adott Eszköz kicserélése estén, amennyiben a csere után a rendszer változatlan formában üzemel tovább, és az Eszköz beszerzését Szolgáltató végezte el;
(c) azon teszt helyreállítások esetén, amelyek nem Előfizető kérésére történnek.
(a) Szolgáltatóval nem egyeztetett, vagy Szolgáltató javaslatával nem egyező hardver elem beszerzéséből adódó hibák estén;
(b) Előfizető ügyfele, munkatársa vagy beosztottja által kezelhető adatok megsérülése, ill. törlése estén;
(c) minden olyan esetben, ami a külön díjazás nélküli adatvisszaállításnál nem felsorolt eset.
• egyeztetés Előfizetővel és az adatstruktúra megismerése;
• az adatmigráló program elkészítése, lefuttatása;
• az adatmigráció tesztelése;
• utómunkák és korrekciók elvégzése.
Az Adatmigráció egyszeri díját az Egyedi Szoftverfejlesztési Szerződés tartalmazza.
• Szolgáltató átbeszéli Előfizetővel Előfizető folyamatait és működését,
• Szolgáltató ismerteti a NEXUS funkcionalitását és a NEXUS -ban leprogramozott folyamatokat,
• Szolgáltató felvázolja Előfizető folyamataira illeszkedő legjobb megoldási lehetőségeket,
• Szolgáltató tanácsot ad Előfizető folyamatainak optimális átalakítására, amennyiben szükséges,
• Szolgáltató felveszi a NEXUS átalakítására vonatkozó egyedi igényeket, amennyiben van ilyen,
• Felek közösen véglegesítik a cég folyamataira illeszkedő legjobb megoldásokat,
• Szolgáltató elvégzi a kijelölt felhasználók oktatását,
• Szolgáltató segít a felhasználók NEXUS -al kapcsolatos feladatköri leírásának elkészítésében
• Szolgáltató közreműködik az adatmigráció megtervezésében.
A Bevezetés időtartamának másik 50%-ban Szolgáltató az alábbi szolgáltatásokat végzi, a Felek közötti megbeszélések keretein kívül:
• Szolgáltató bevezetési ütemtervet állít össze,
• Szolgáltató elvégzi a megbeszélésekhez szükséges előkészületeket,
• Szolgáltató összefoglalót ír a megbeszélések konklúzióiról,
• Szolgáltató a felmerült kérdésekkel kapcsolatban belső szakmai egyeztetést folytat, ill. külső szaktanácsadók véleményét kéri ki, amennyiben szükséges,
• Szolgáltató elvégezi a szükséges rendszerbeállításokat,
• Szolgáltató megválaszolja a megbeszéléseken és a megbeszéléseken kívül felmerülő felhasználói kérdéseket.
Felek – a megállapodásuktól függően – a megbeszéléseket személyesen vagy telekommunikációs eszközök (Teams, stb) segítségével tartják. A Bevezetés egyszeri díját az Egyedi Szoftverfejlesztési Szerződés tartalmazza.
• Jogszabály követés: a Szoftver hatályos jogszabályoknak való folyamatos megfeleltetése;
• Szoftverfrissítések rendelkezésre bocsátása: olyan hibajavítások, biztonsági hibajavítások és technológiai fejlesztéseket, amelyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a Szoftver hibamentesen és biztonságosan működjön illetve, hogy a Szoftver a folyamatosan változó technológia követelményeinek megfeleljen;
• Terméktámogatás: technikai segítségnyújtás a Szoftver felhasználásával kapcsolatban telefonon és/vagy a on-line konferencián (Teams, stb) keresztül. A rendelkezésre állás a munkaidőben korlátlan.
• Szolgáltató ismerteti a NEXUS funkcionalitását és a NEXUS -ben leprogramozott folyamatokat,
• Szolgáltató segít a kijelölt felhasználóknak, hogy elsajátítsák a NEXUS használatát.
A Szoftveroktatás a fentnevezett szolgáltatásokon kívül más járulékos szolgáltatást nem tartalmaz. Szolgáltató a szoftveroktatás esetén csak a Felek közötti megbeszélések keretében végez szolgáltatást. Felek – a megállapodásuktól függően a Szoftveroktatásokat személyesen vagy telekommunikációs eszközök (Teams, stb.) segítségével tartják. A Szoftveroktatás egyszeri díját az Egyedi Szoftverfejlesztési Szerződés tartalmazza.
(a) új Funkciót és/vagy Elfogadási Kritériumokat vonhatnak be;
(b) a meglévő Funkciót és/vagy Elfogadási Kritériumokat módosíthatják;
(c) a meglévő Funkciót és/vagy Elfogadási Kritériumokat eltávolíthatják.
(a) ha Előfizető az előre megbeszélt adatokat, információkat Szolgáltató részére nem szolgáltatja az előre egyeztetett határidőre;
(b) ha Előfizető kapcsolattartója előre egyeztetett időpontban tartandó megbeszélésen nem vesz részt;
(c) ha Előfizető kapcsolattartója a rá bízott (ellenőrzési, tesztelési, véleményezési stb.) feladatot előre egyeztetett határidőre nem végzi el;
(d) ha Előfizető Szolgáltató kérdésére előre egyeztetett határidőre nem válaszol, ill. nem ad érdemi választ.
a) Előfizető munkavállalóira vonatkozó személyes adatok
b) Előfizető ügyfeleire vonatkozó személyes adatok
a) Adatkezelő munkavállalói
b) Adatkezelő megrendelői, vevői, ügyfelei
Adatfeldolgozó biztosítja a személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások folyamatos bizalmas jellegét, integritását, rendelkezésre állását és ellenálló képességét az alábbi intézkedéseken keresztül:
a) a szoftverekbe és rendszerekbe való belépés azonosítóval és jelszóval való védelme;
b) a szoftverekben és rendszerekben hozzáférési jogosultságok alkalmazása;
c) az interneten keresztül történő adattovábbítás esetén SSL protokoll alkalmazása;
d) a szoftvereken és rendszereken időközönként elvégzendő sérülékenység vizsgálat alkalmazása;
e) a szoftverek és rendszerek fejlesztőivel és üzemeltetőivel kötött titoktartási megállapodások alkalmazása.
Adatfeldolgozó az elektronikus adatokról napi gyakorisággal biztonsági mentést készít, hogy fizikai vagy műszaki incidens esetén a személyes adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben vissza lehessen állítani.
Adatfeldolgozó az intézkedések hatékonyságának rendszeres tesztelésére, felmérésére és értékelésére szolgáló eljárással rendelkezik.
Adatfeldolgozó tevékenysége során minden megfelelő eszközzel segíti az Adatkezelőt az érintettek jogai érvényesítésének elősegítése, ezzel kapcsolatos kötelezettségei teljesítése érdekében.
Adatfeldolgozó segíti az adatkezelőt a Rendelet 32–36. cikk (adatbiztonság, adatvédelmi incidens bejelentése a felügyeleti hatóságnak, az érintettek tájékoztatása az adatvédelmi incidensről, adatvédelmi hatásvizsgálat és előzetes konzultáció) szerinti kötelezettségek teljesítésében, figyelembe véve az adatkezelés jellegét és az adatfeldolgozó rendelkezésére álló információkat.
Adatfeldolgozó az Adatkezelő rendelkezésére bocsát minden olyan információt, amely a Rendelet 28. cikkében (Az adatfeldolgozó) meghatározott kötelezettségek teljesítésének igazolásához szükséges, továbbá amely lehetővé teszi és elősegíti az Adatkezelő által vagy az általa megbízott más ellenőr által végzett auditokat, beleértve a helyszíni vizsgálatokat is. Ezen ponttal kapcsolatban az Adatfeldolgozó haladéktalanul tájékoztatja az Adatkezelőt, ha úgy véli, hogy annak valamely utasítása sérti ezt a Rendeletet vagy a tagállami vagy uniós adatvédelmi rendelkezéseket.
A Szolgáltató az alábbi további adatfeldolgozókat alkalmazza a Szolgáltatás nyújtása során:
Társaságunk a szerverei fenntartásához és kezeléséhez adatfeldolgozót vesz igénybe, aki a hardver üzemeltetési, ill. rendszergazda szolgáltatásokat biztosítja, és ennek keretében – a vele fennálló szerződésünk tartamáig - kezelheti a szervereken tárolt személyes adatokat, az általa végzett művelet a személyes adatok tárolása, karbantartása a szerveren. Továbbá Társaságunk a domain regisztrációkhoz és fenntartáshoz adatfeldolgozót vesz igénybe.
Budapest, 2022. 05. 03.